Fuzja nie przyniosła straty akcjonariuszom Lotosu, w tym Skarbowi Państwa - zapewnił w czwartek Orlen w oświadczeniu wydanym w odpowiedzi na materiał redakcji TVN pt. "Miliardy złotych straty. Znamy ostateczne rozliczenie fuzji Orlenu z Lotosem".
Nie ma żadnego ryzyka niekontrolowanego zbycia udziałów w Rafinerii Gdańskiej - powiedział w piątek rzecznik rządu Piotr Müller. Dodał, że transakcja jest zabezpieczona zarówno umową jak i powszechnie obowiązującym prawem.
W czasach rządów PO były daleko zaawansowane plany współpracy w sektorze naftowym z Rosją, wpuszczenia Łukoila i Rosnieftu do Polski, sprzedania im Lotosu. Gdyby te plany zostały zrealizowane, stryczek energetyczny zacieśniałby się na naszej szyi - powiedział we wtorek rzecznik PiS Radosław Fogiel.
Senat nie ma żadnych kompetencji w zakresie. wstrzymywania fuzji Orlenu i Lotosu; w jej ramach mamy podpisane równolegle kontrakty dot. dostaw ropy - powiedział w czwartek rzecznik rządu Piotr Müller. Podkreślał też znaczenie koncernu multienergetycznego dla bezpieczeństwa energetycznego Polski.
Jesteśmy na finiszu przejęcia grupy Lotos, fuzję z PGNiG chcemy zakończyć w trzecim kwartale br. Po tym wzmocnieniu koncern będzie miał ok. 220 mld przychodów rocznie - mówił w poniedziałek Daniel Obajtek w radiu Znad Wilii.
Przy wyborze partnera, który przejmie cześć aktywów Lotosu w związku z jego przejęciem przez PKN Orlen, płocki koncern bierze m.in. pod uwagę bezpieczeństwo energetyczne kraju - poinformował we wtorek podczas debaty zorganizowanej przez Warsaw Enterprise Institute ekspert w departamencie fuzji i przejęć PKN Orlen Jacek Ciborski.
Pomorze nie straci na fuzji Lotosu i Orlenu, to szansa na nowe inwestycje i rozwój; jeżeli nie wchłonęlibyśmy Lotosu, to w ciągu 6-10 lat przestałby on istnieć – powiedział w piątek w szef płockiego koncernu Daniel Obajtek. Dodał, że wpływy z podatków nadal będą trafiać do lokalnego budżetu. Nie będzie też zwolnień.
Gdańscy posłowie KO skrytykowali dziś planowane przejęcie Lotusu przez PKN Orlen, nad którym - ich zdaniem - resort aktywów państwowych nie panuje. Przestrzegali też przed "wyprzedażą majątku narodowego", która - według niech - wiąże się z fuzją obu spółek.
Kierowcy mogą zyskać na połączeniu dwóch paliwowych koncernów. – Wzmożenie siły nabywczej Orlenu na rynkach międzynarodowych to większa możliwość pozyskiwania taniej ropy i niższego kosztu tankowania – ocenia dr Jakub Bogucki z e-Petrol.pl. Zgoda Komisji Europejskiej na fuzję oznacza, że Orlen będzie musiał sprzedać 30 proc. udziałów rafinerii Lotos i 80 proc. stacji tej sieci. Jeśli doszedłby w tym zakresie do porozumienia z jedną z zagranicznych firm, mogłoby to wzmocnić jego obecność na innych rynkach.
Radni województwa pomorskiego przyjęli stanowisko dotyczące konsolidacji rynku paliw płynnych w Polsce, która polega na przejęciu Grupy Lotos przez PKN Orlen. Za głosowało 18, przeciw było 12 radnych, radny Piotr Zwara wstrzymał swój głos.
Opady i podnoszący się poziom mórz mogły wywołać liczne trzęsienia ziemi w Japonii
Tak hartowały się żeglarskie charaktery. Druga część regat o Puchar Polskiego Związku Żeglarskiego za nami
Sunreef Yachts osiąga wartość portfela zamówień rzędu 3 mld złotych
Hala Kadłuba w Gdyni bliska ukończeniu. Rośnie także kadłub przyszłego ORP Wicher
Ruszył proces ws. patrolowca Straży Granicznej, dostarczonego przez stocznię z Francji
Cadeler inwestuje w nowy statek i zabezpiecza kolejny kontrakt w związku z budową morskich farm wiatrowych